tirsdag den 18. oktober 2011

Day 9 - San Fransisco

San Francisco. Byernes by. Byen hvor pigerne går rundt uden tøj på, og mændene er sorte og veltrænede. Byen hvor alle borgere får udleveret en iPhone til jul, og ikke mindst byen hvor der flyder med frække gamle motorcykler og ditto stumper.


En bro som ikke er Golden Gate


Fra en lidt anden vinkel

Den hænger i meget tykke snore, nærmest ligesom overdimensioneret spaghetti, bare af stål

Kø til eftertragtet service

Spottet på gaden i SF - Buell med gennemsigtig tank

Allan i kø ved kassen i regntøjsbutikken

Karakteristiske stejle gader


Efter at have checket os ind på et kinesisk Motel med kondomautomater på værelserne, strøg vi en tur ned af gaden for at købe en deodorant til Allan - efter 9 dage på landevejen var det ved at være tid.
Vi hældte en øl efter frokosten, og satte kursen mod Red Fred som boede på en af de legendariske stejle gader, som San Francisco har slået sig så stort op på.
Det var ham der i sin tid hjalp Allan med at finde sin første Chief, hos en gammel samler der havde en Rød Indian i ALLE årgange fra 1918-1953. -Allan fik allernådigst lov til at købe en dublet.

Red Fred er netop fraskilt. -Så han havde rigeligt tid til at underholde os og vise frem i de hellige gemakker. -Først skulle vi dog lige hjælpe ham med at bære en 4-cylindret Indian op i stuen, nede fra gaden. -"Der er så hyggeligt og rart at skrue foran pejsen om vinteren" -som Fred sagde.

Udenfor på gaden stod der udover hans 4-Cylindrede Indian, også en Mercury - vistnok fra '49 - og en Ford '33 pickup, så lige var blevet "Gentleman-choppet" 2 tommer. -Freds svar på at være grøn i trafikken, ved at spare lidt vindmodstand.

Derudover stod der en nyerhvervet Maserati (har glemt årgangen) i aluminium i garagen, som var i fuld størrelse under huset. Efter at have efterladt sedler under vinduesviskeren på den i 20 år, fik han endelig et opkald en dag, med beskeden "Today is your lucky day".
Fin bil, der var god kontrast til Cord'en der stod umiddelbart foran.

Udover bilerne, var matriklen proppet med Indians i forskellige afskygninger. -Dog begrænst antal, da Fred efterhånden havde luget ud i maskinerne og var gået fra 40 til nu kun 30 motorcykler.
Men OK - det er heller ikke svært at få plads til, når man kan klemme 3 4-cylindrede Indian og en Indian Prince ind på hjemmekontoret.

I stuen stod en Maserati V8 motor som med en plexiglasplade var lavet til midlertidigt sofabord, ikke langt fra den 4-cylindrede Henderson flymotor, der også prydede stuen.

I værkstedet stod der for mange cykler til at kunne tælle. -Lige fra 1911 til 1953 - 3-hjulede, upside-down 4-cylindrede, og alle de der ting der ellers ikke findes.

Under loftet hang tonsvis af stumper, - sikkert 30 sæt topstykker, gearkasser, baggagebærere, hjul, sæder, lygter, rammer, og alt for meget andet til hverken at overskue eller nævne.
Derfor kommer her istedet et par billeder fra Freds værksted:



Nychoppet pickup

4-cylindret på vej op i stuen - bemærk de låsbare tankdæksler

Fræk Cord

38'eren, som Fred hoppede på da vi skulle besøge Rick

Maseratien

3-hjulet projekt

6-bener med dobbelt tændrør

'53'er med fjollet sæde, som det så ud dét år

Fred har noget med tern

Mexikansk politicykel på liften til højre

Upside-down 4-cylindret

Hmm... Et billede af en boremaskine

En 4-cylindret der ventede på at få BMW K-indsprøjtning på

Show-kværn under dynen - dog med rebelske blå håndtag

Princes på kontoret

Denne 4'er var for langt til at stå på kontoret, så den er lige vinklet en tot

Endnu en 4'er på kontoret

Det er tanken(e) der tæller

Motorløs 4'er på kontoret

Den skrå bandit igen

Maserati 8'er i stuen

Henderson flymotor fra stumpemarked

Fred havde fået møl i huset, efter at han havde købt maseratimotoren og stillet den i stuen....

Henderson

Mums

Drag-pipes






Fred's garage

4'er lirket på plads på liften i stuen

Midt i guldgraveriet i Freds værksted ringede hans ven Burrito Rick, som bor længere nede af gaden, ca.  500 meter derfra. Han er tilsyneladende en klon af Fred, bare med Harley på menuen, istedet for Indian.
Fred inviterede os med derned for at se Ricks værksted.

Huset var af samme type, med full-size værksted under huset.
Straks da vi stillede cyklerne i indkørslen, mødtes vi af et syn der ellers kun hører de vådeste drømme til.
Der var ligesom hos Fred, PROPPET med stumper og cykler og sågar en Ford pickup fra '39 til at holde vagt ved porten.
Selvom Rick denne dag havde lånt 8 af sine cykler ud, var det tætpakket med lækkerhed, lige fra 2 matchende panheads der havde fulgtes ad hele livet, til en nybygning af en '55 Panhead bobber KUN med stumper fra Ricks lager, undtaget 4 spacers til montering af forskærmen, som han havde måttet købe udefra.
Bl.a. var der skruet en original gammel Crocker-baglygte på, som er den slags voksne mænd gerne vil bytte deres førstefødte for.
Et sæt pladehjul under loftet hos Rick

Hos Rick står tiden stille

Ricks gamle plakater 
Telefonboks i værkstedet

Godter

En smuk Electra-Glide der havde tilhørt en neger der hed Leroy. Den havde 11 baglygter.

Savle-materiale - -bemærk især de 2 Panheads.

Tanksortiment

Gammel politi-tank bagerst

Når man er for doven til at pille motor og gearkasse ud af rammen, er det nemmere bare at bruge en vinkelsliber.

Nyeste knallert i skuret.

Et par dejlige lange tasker

Et lille sortiment af styr

Et lille vinterprojekt

Lille vinterprojekt

Bobber-kirkegården

Et uddrag af sædearkivet

Mmmm..
Dette var ikke de originale skærme og tanke, da de andre var til maleren
Johnny er frustreret
Leroy fra siden
'54'eren som var lavet af lutter stumper fra Ricks værksted. Bemærk den smallede forskærm
Hej stumpehimmel
Fiskedam for voksne
Der bliver fortalt røverhistorier
Allans røv
Haaalllllelluuuuujaah
Styr på sagerne
Lange tasker fra siden
Stumpereol
Gamle dåser
NÆSTEN færdig
Der var et bredt Bates-sæde klar til denne.
Crocker baglygte
Den ganske flinke Rick, der bød velkommen i værkstedet. Kun lidt beskidt
Litteratur og spray
Rammende billedtekst her
Hov!
Avanceret kørelys
Keeps on going
Blandet landhandel - bagerste halvdel af stellet var VL, styrhovedet VL, midterste del af rammen JD, gearkassen '36 four-bolt, motor '29 JD'er.

Der blev skiftet toppakning på daily-driveren.


 Mætte af indtryk, drog vi på Tommy's  Joynt og spiste bøffelstuvning, hvorefter vi tog hjem og drømte sødt om hvor mange stumper vi har fået raget til os når vi bliver lige så gamle som Fred og Rick.
Tommy's Joynt (Ja - det staves sådan)

Tommy's udefra.
HEJ!


3 kommentarer:

  1. Super super cool. Og Fred har givet Allan en lektion i brug af tern - frækt... ;-)

    SvarSlet
  2. I øvrigt! - Kan i ikke sige til alle de skruge nisser i møder at det er en dansk skik af give stumpe-gaver til gæster fra det lille land langt mod nord. Er der så ikke plads i saddeltaskerne så sender I dem bare til mig - Så håber vi de når frem...

    SvarSlet
  3. I har sku'da en fest ! Skønt !

    SvarSlet